Home Page by K2 Home Page by JSN PageBuilder

Oczywisty i jednocześnie najważniejszy jest fakt, że sprawny motorower lub motocykl daje właścicielowi gwarancje bezpieczeństwa użytkowania i spokoju przez cały czas trwania.

Zanim sezon rozpocznie się na dobre należy dokładnie przejrzeć, ponieważ elementy, które są na granicy zużycia po rozpoczęciu eksploatacji jednośladu szybko zaczną się psuć.

Zadbany motocykl natomiast przeważnie wymaga ewentualnego naładowania akumulatora i skontrolowaniu ciśnienia w oponach. Tego rodzaju prostsze naprawy można jak najbardziej wykonać samodzielnie. Naturalnie te wymagające demontażu, a więc wyższego poziomu skomplikowania powinno się zlecić mechanikowi, który posiada doświadczenie oraz niezbędne narzędzia.

Świece i zawory

Elementy takie jak świece należy sprawdzić w pierwszej kolejności. Widoczne czarne elektrody informują o zbyt bogatej mieszance, natomiast białe świadczą o nad zbyt ubogiej. Wymiana świec nastąpić powinna po każdych 24 tysiącach kilometrów lub po upływie 48 tysięcy. Kolejnymi częściami, które wymagają sprawdzenia od razu przed ruszeniem w trasę są zawory. Należy pamiętać, że ich wyregulowanie odbyć się musi zgodnie z zaleceniami producenta, ponieważ nie zastosowanie się do nich doprowadzi do trwałych uszkodzeń silnika.

Łożysko główki ramy

Bezpieczeństwo jazdy jest bezpośrednio uzależnione od stanu łożyska w główce ramy. Wyrobienie się łożyska skutkuje złym prowadzeniem i wpadaniem w drgania, co najczęściej objawia się przy prędkości od 40 – 70 km/h. Jeżeli łożysko jest w stanie widocznego zatarcia lub skręcenia, świadczy to o nieprawidłowym montażu elementu. Ta dysfunkcja objawia się podczas jazdy na wprost i wrażeniem przechylania się motocyklu na boki mimo utrzymywania obranego kierunku jazdy. Co bardzo niebezpieczne, w przypadku podjęcia próby zakrętu motocykl reaguje ze znacznym opóźnieniem oraz sprawia wrażenie ociężałego. Kontrola zużycia łożyska powinna być przeprowadzona przez wykwalifikowanego specjalistę w kwestii serwisu motocyklowego i natychmiastowo wymieniona.

Zawieszenie

Jedną z częstszych usterek są wycieki oleju spowodowane zużyciem się uszczelniaczy. Części te zazwyczaj psują się gdy motocykl nie jeździ przez kilka miesięcy, a zawieszenie nie pracuje. Podczas serwisu motocyklowego z największą starannością należy przyjrzeć się wyglądowi goleni amortyzatorów, w chwili gdy są porysowane lub odpada z nich chrom. To oznaka symptomów informujących o potrzebie wymiany na nowe. Kontrola obejmować powinna również siłę tłumienia amortyzatorów. Szybkim sposobem na sprawdzenie tego stanu rzeczy jest wykonanie nacisku na tył lub przód pojazdu, w celu obserwacji czasu w jakim motocykl przechodzi do stabilizacji pozycji. Natomiast jeśli jednoślad zaczyna się bujać, należy udać się do serwisu motocyklowego lub stacji diagnostycznej, gdzie oceniony zostanie stan teleskopów.

Układ hamulcowy

W przypadku układu hamulcowego w pojedynkę można jedynie ocenić grubość okładzin klocków i tarcz hamulcowych. Te pierwsze muszą mieć co najmniej od 1,5 do 2 milimetrów. Co bardzo istotne, nie można dopuścić do tarcia metalu o tarczę.

Dokładna wytyczna odnośnie minimalnej grubości tarczy powinna być na niej samej wybita przez producenta . Natomiast stwierdzenie jakości płynu hamulcowego warto powierzyć specjaliście.

Artykuł powstał przy współpracy ze stroną moto-obroty.pl

Currencies
Wed, Apr 24, 2019, 2:06PM UTC
NamePriceChange% Change
JSN_PAGEBUILDER_MARKET_ERROR_SYMBOL
JSN_PAGEBUILDER_MARKET_ERROR_SYMBOL
JSN_PAGEBUILDER_MARKET_ERROR_SYMBOL

Quick Poll

Joomla forms builder by JoomlaShine

Weather

JSN_PAGEBUILDER_THIS_KEY_DOES_NOT_EXIST