Connect with us

Marketing

Ogrodzenia tymczasowe a ochrona terenu budowy

ogrodzenia-budowy

Teren budowy zawsze wymaga odpowiedniego zagospodarowania i zabezpieczenia. Zgodnie z przepisami, za utrzymanie bezpieczeństwa oraz zachowanie higieny pracy w takim miejscu odpowiada kierownik budowy. Dotyczy to zarówno właściwego rozmieszczenia maszyn i urządzeń, jak i składowisk materiałów budowlanych czy obiektów sanitarnych i socjalnych. Skuteczną ochronę terenu budowy mogą zapewnić ogrodzenia tymczasowe.

Przepisy prawne dotyczące ogrodzenia budowy

Obowiązek grodzenia terenu budowy wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2003 roku, a jego celem jest przede wszystkim uniemożliwienie wkroczenia na obszar prac osobom trzecim. Przepisy jasno określają wymiary ogrodzenia, którego minimalna wysokość powinna wynosić 1,5 m. Nie bez znaczenia pozostaje odpowiednia odległość od materiałów budowlanych, równa przynajmniej 0,75 m. Kwestia odległości dotyczy również wysokości budynku – jeżeli jest ona zbyt duża, ogrodzenie musi być odsunięte na co najmniej 1/10 tej wartości od ścian obiektu. Teren budowy powinien być ponadto prawidłowo oznakowany, np. tablicami ostrzegawczymi. Jeżeli występuje taka potrzeba, roboty muszą być prowadzone pod stałym nadzorem. Jeżeli na obszarze budowy dojdzie do wypadku, odpowiedzialność ponosi wykonawca prac, a w szczególnych przypadkach projektant obiektu lub inwestor.

Wymagania odnośnie ogrodzenia terenu budowy

Wyróżnić można dwa sposoby ogrodzenia terenu budowy – trwałe oraz tymczasowe. To drugie rozwiązanie często okazuje się bardziej praktyczne, m.in. z uwagi na konieczność zastosowania różnych maszyn budowlanych. Szeroki wjazd na posesje przestaje być potrzebny w trakcie użytkowania obiektu, więc warto zastosować w takim przypadku konstrukcję tymczasową. Ogrodzenie terenu budowy powinno być wykonane w taki sposób, aby nie stanowiło żadnego zagrożenia dla ludzi. Jego obecność jest niezbędna także w czasie realizacji robót ziemnych, jeżeli głębokość wykopu przekracza 1 m. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczne jest uzyskanie zgody sąsiada na wejście na jego nieruchomość, a w przypadku odmowy należy złożyć odpowiedni wniosek w urzędzie. W przeciągu dwóch tygodni starosta rozstrzyga o zasadności przeprowadzenia takiej procedury. Po zakończeniu prac na nieruchomości sąsiada, wykonawca zobligowany jest do naprawienia wszystkich ewentualnych szkód powstałych w wyniku użytkowania sąsiedniej działki.

Zalety ogrodzenia tymczasowego

Ogrodzenie tymczasowe pozwala na pełne zabezpieczenie placu budowy w bardzo prosty sposób. Nie tylko wyznacza ono teren posesji, ale też chroni obszar przed dostępem osób niepowołanych. Ogrodzenia te zabezpieczają przed przypadkowymi wypadkami oraz ewentualnymi kradzieżami, które mogłyby mieć miejsce na niezabezpieczonym terenie. Z ich pomocą można tez wyznaczyć drogę, po której powinni poruszać się pracownicy oraz wszelkie pojazdy. Ogrodzenie tymczasowe osłania całą placówkę, co zapewnia większą prywatność przestrzeni pracy. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy konieczne jest zachowanie tajemnicy budowlanej. W ten sposób można też zwiększyć efektywność pracy wykonawców, a tym samym poprawić jakość i tempo ich pracy. Usprawnienie systemu poruszania się po budowie zapewnia większą kontrolę nad przebiegiem robót, co przyspiesza przebieg całej inwestycji.

Błyskawiczny montaż i wysoka wytrzymałość

Ogrodzenia tymczasowe wykorzystać można wielokrotnie, ponieważ wykonane są z wyjątkowo solidnych materiałów. W ten sposób da się wzmocnić stabilność całej konstrukcji, a także zyskać pewność jej odporności na korozję oraz czynniki atmosferyczne. Ogrodzenia tymczasowe wyposażyć można w furtki i bramy, które znacząco ułatwią przechodzenie przez zabezpieczony obszar. Dodatkową zaletą jest możliwość ich zamykania, dzięki czemu dostęp do terenu budowy mają jedynie upoważnione osoby. W ofercie https://easyfence.pl/ znaleźć można ogrodzenia zarówno tymczasowe, jak i pełne. Ich modułowa konstrukcja pozwala na szybkie i sprawne rozłożenie w miejscu budowy, bez marnowania cennego czasu na montaż.

Zapoznaj się z ofertą Easyfence – producenta ogrodzeń tymczasowych, sprawdzających się na budowach.

Kontynuuj czytanie

Marketing

Identyfikacja wizualna marki. Jak się wyróżnić?

identyfikacja-wizualna

W czasach, kiedy praktycznie każdy może założyć własną firmę, niełatwo jest być charakterystycznym. Na szybko zmieniającym się rynku trzeba umieć wyrobić sobie renomę, a jej stworzeniu pomaga spójny wizerunek przedsiębiorstwa. Jak jednak wyróżnić się spośród morza logotypów, podobnych nazw i silnej konkurencji? W tym artykule prezentujemy kilka sprawdzonych tricków.

Kilka pojęć na początek

Aby przedsiębiorstwo mogło zarabiać, musi zostać odnalezione przez potencjalnych klientów. Szukaniu nowych użytkowników sprzyja identyfikacja wizualna. Składa się na nią praktycznie wszystko, co kojarzymy z większością biznesów – nazwa, logotyp, wygląd strony internetowej, a w sklepach stacjonarnych także dresscode pracowników czy zbliżony układ półek. Te i mnóstwo innych zagadnień zbiera tzw. księga identyfikacji wizualnej, czyli po prostu katalog wszystkiego, co wyróżnia dane przedsiębiorstwo.

Zainteresuj nazwą

Większość gigantów w wielu branżach, choćby informatycznej, gastronomicznej bądź odzieżowej, wyróżnia się krótką, chwytliwą nazwą. Jej ogromną zaletą jest łatwość zapamiętania. Wyobrażacie sobie, jak światową karierę robi „Przedsiębiorstwo polis ubezpieczeniowych J. Kowalski i wspólnicy”? Nikomu nie chciałoby się wklepywać całej tej nazwy w wyszukiwarkę, a do tego generuje ona problemy – „tam było Kowalski czy Kowalczyk? A może Kowal?”. Zadbaj o to, by uniknąć możliwych pomyłek z podobnie brzmiącymi wyrazami.

Przykuj oko

Łatwe do zapamiętania, a także estetyczne logo jest równie ważne, co zwięzła nazwa. Ponieważ większość firm celuje w okrągłe, owalne lub prostopadłe formy, jeśli chcesz się wyróżnić, spróbuj użyć niestandardowej formy, na przykład sześcianu. Dobrym rozwiązaniem jest także zdecydowanie się na lekko trójwymiarowy kształt, ponieważ większość logotypów stawia raczej na 2D.

Waga koloru

Przy dobieraniu charakterystycznych dla firmy kolorów, należy stosować zasadę umiaru – zbyt duża pstrokacizna sprawia wrażenie niechlujstwa i braku powagi. Barwy nie powinny się także ze sobą gryźć ani zlewać w jedno, zatem unikaj podobnych odcieni położonych obok siebie. Neonowe tonacje co prawda przyciągają wzrok, nie sprawdzą się za to w dużych ilościach na przykład na stronie internetowej, a zatem warto używać ich z rozwagą.

Przede wszystkim spójność

Decydując się na jeden wariant kolorystyczny, najlepiej trzymać się go wszędzie – w logo, wystroju sklepów i elementach ubioru pracowników. Utwierdza to bowiem klienta w przekonaniu o kompetencjach firmy, a także daje mu pewien komfort, ponieważ znane oznacza bezpieczne i sprawdzone. Oprócz barw, na bycie konsekwentnym należy stawiać także przy wyborze kroju pisma, który powinien być taki sam na każdej stronie i w każdym sklepie.

Wybierz jakość i duże zyski

Nienaganny wizerunek przedsiębiorstwa przełoży się na większe zarobki oraz znacznie lepsze opinie. W tak ważnej kwestii nie ma miejsca na półśrodki – zaufaj tylko najlepszym w tej branży. Wybierz https://brandgarden.pl/ i podbij rynek.

Kontynuuj czytanie

Finanse

PIT i CIT 2021 – rozliczenia, ulgi, zmiany

Pit-Cit-2021

2021 przyniesie nowe podatki, które znacząco wpłyną na nasze życie. Przede wszystkim warto wspomnieć o zmianach CIT dla spółek komandytowych. Oczywiście pojawią się również nowe podatki, takie jak podatek od plastiku, cukru czy nawet małpek. Warto więc zapoznać się z najważniejszymi informacjami i przygotować się na nadchodzące zmiany.

Nowe regulacje dotkną głównie rezydentów podatkowych czy też wspólników w spółkach komandytowych i komandytowych. Warto jednak zwrócić uwagę,że takie zmiany wpłyną także na nasze rachunki. Dlaczego? Za prąd i produkty zawierające cukier zapłacimy więcej. Oczywiście będą też korzystne zmiany i ulgi dla samych podatników. Możemy do nich zaliczyć estoński CIT, Slim VAT czy zmiany ryczałtowe.

Zmiany 2021 dotyczące PIT

Nowy formularz PIT w 2021 roku pozwoli na odliczenie darowizn w celu wyrównania Covid-19. Zgodnie z projektem rozporządzenia wydanym przez Ministerstwo Finansów, dotychczasowy wzór zeznania podatkowego zostanie zmieniony. Sama zmiana dotyczy obowiązujących zeznań podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Rozliczenia będą się różnić w stosunku do poprzedniego roku.

Ze względu na stan epidemii uaktualniono i zmieniono odpowiednie przepisy, które są związane z:

  • darowiznami przeznaczonymi na walkę z pandemią;
  • podatkiem od przychodów z nieruchomości (zwolnienie z podatku);
  • zwolnieniem z podatku, gdy poniesie się negatywne skutki ekonomiczne;
  • odliczaniem ewentualnych kosztów na wszelką działalność rozwojowo – naukową, która jest prowadzona w celu walki z koronawirusem;
  • darowiznami sprzętu komputerowego dla szkół.

Zmiany 2021 dotyczące CIT

W tym przypadku wszystkie zmiany w podatku od osób prawnych będą dotyczyć między innymi:

  • powiększenia progów przychodów, które uprawniają do korzystania z obniżonej stawki CIT (9%);
  • nałożenie podatku CIT na niektóre spółki jawne i wszystkie komandytowe;
  • wdrożenie podatku CIT estońskiego;
  • uregulowanie strategii podatkowej oraz spraw dotyczących spółek nieruchomościowych;
  • wydłużenie czasu, w którym obowiązują poszczególne rozwiązania podatkowe, które zostały wprowadzone razem z tarczami antykryzysowymi.

Inne zmiany 2021


Nowe opłaty na 2021 rok będą obejmować podatek:

  • cukrowy;
  • od tak zwanych małpek;
  • od deszczu.

Dodatkowo naliczonych zostanie wiele opłat, takich jak podatek od nieruchomości, podatek od posiadania psa i podatek uzdrowiskowy. Opodatkowanie zostanie również wprowadzone zgodnie z nowymi przepisami UE. Z drugiej strony rząd będzie musiał zrezygnować z tak zwanych opłat targowych.

Podatek cukrowy

Przedsiębiorcy sprzedający produkty zawierające cukier (w tym alkohol) i substancje czynne będą dodatkowo opodatkowani od cukru. Gdy produkt będzie dostępny w sprzedaży, przedsiębiorca będzie zobligowany do opłacenia podatku. Zgodnie z nowelizacją niektórych ustaw związanych z promocją zdrowego wyboru konsumentów, firma będzie płacić podatki od napojów:

  • posiadających substancje aktywne – kofeina lub tauryna,
  • zawierających cukier lub substancje słodzące, w tym pakowane napoje alkoholowe poniżej 300 ml.

Wysokość opłaty będzie uzależniona od ilości środka słodzącego w napoju.

Opłata od „małpek”

Koszt podatku musi zapłacić przedsiębiorca, który sprzedaje nie więcej niż 300 ml napojów alkoholowych. Opłata wynosi 25 zł za litr 100 ml (w tym 300 ml) alkoholu. Oznacza to, że w przypadku, gdy napoje alkoholowe są dostarczane w opakowaniu jednostkowym o nominalnej objętości napoju nie większej niż 300 ml, przedsiębiorcy są zobowiązani do zapłaty.

Nowa opłata handlowa

Od stycznia 2021 r. będzie obowiązywał również podatek handlowy, który będzie dotyczył detalistów sprzedających poszczególne towary konsumentom. Nowy podatek będzie miał dwie stawki podatkowe:

  • Stawka podatku 0,8% dotyczy 170 mln zł miesięcznej sprzedaży detalicznej nieprzekraczającej podstawy opodatkowania
  • Stawka podatku na poziomie 1,4% przekracza podstawę opodatkowania o ponad 170 mln zł.

Podatek mocowy

To kolejny podatek, który wpłynie na wysokość naszego rachunku za prąd. Obejmie zarówno rodziny i przedsiębiorców. Rachunek za prąd ma zapewnić ciągłość zasilania. Zebrane pieniądze mają być przeznaczone na sfinansowanie budowy nowych elektrowni oraz modernizację już istniejących. Szacuje się, że rachunek za energię elektryczną może wzrosnąć o 10 zł.

Nowy rok przyniesie nam także podatek od posiadania psa oraz dodatkową opłatę od plastiku. Warto na bieżąco śledzić poszczególne zmiany. Dobra orientacja na temat spraw bieżących przyda się w planowaniu budżetu domowego lub przy prowadzeniu firmy. Doskonale wiemy, że wszystkie takie zmiany mogą być niezrozumiałe. Mamy więc nadzieję, że ten artykuł był dla ciebie pomocny i pomógł zrozumieć najważniejsze kwestie.

Artykuł powstał we współpracy z Payroll, ekspertami w zakresie outsourcingu kadrowo-płacowego.

Kontynuuj czytanie

Finanse

Sztuka przekazu – jak tworzyć skuteczne reklamy

praca w agencji marketingowe

Nie trzeba być specem w zakresie marketingu, by wiedzieć, że reklama jest dźwignią handlu. W przypadku promowania marki i produktu, najważniejszym elementem jest zatem skuteczna reklama. Jakie więc elementy składają się na efektywną reklamę i jakie kryteria brać pod uwagę wybierając odpowiednią agencję reklamową, której zadaniem ma być stworzenie skutecznej kampanii reklamowej?

Cechy skutecznej reklamy

Stworzenie skutecznej i efektywnej reklamy, wbrew pozorom nie jest takie proste. W dzisiejszych czasach, w dobie szeroko rozwiniętych mediów, przebicie się ze swoim produktem wymaga wiele wysiłku i dobrej strategii. Tym bardziej że wśród odbiorców reklamy niekiedy odbierane są raczej negatywnie. Skuteczna reklama zatem musi spełniać kilka warunków.
Powinna być innowacyjna i kreatywna, rzucać się w oczy, by nie zginąć w gąszczu konkurencji. Nie powinna zawierać zbyt wielu informacji, lecz posługiwać się prostymi przekazami, jednak musi być zrozumiała dla odbiorcy. Ponadto dobrze jest by była nacechowana pozytywnie i nie była zbyta nachalna.

Direct mailing

Pamiętać należy, że obecnie wyróżnić można kilka rodzajów reklamy, nie tylko telewizyjnych, czy zamieszczanych w Internecie. Jedną z nowoczesnych metod przekazu jest direct mailing– czyli materiały promocyjne w postaci ulotek, broszur, ale także kalendarzy czy wielorakich gadżetów wrzucanych bezpośrednio do skrzynki pocztowej odbiorcy. Istnieje także jej odmiana internetowa, którą jest e-mailing. Istotne jest, by forma materiałów promocyjnych była niestandardowa i zaskakiwała klientów, co wiąże się ze zwiększoną zapamiętywalnością marki.

Identyfikacja wizualna

W przypadku całej serii produktów, dbanie o rozpoznawalność marki jest trudniejsze, dlatego też podstawą jest spójna identyfikacja wizualna. Musi istnieć motyw przewodni serii, który rzuca się w oczy i wspomaga zapamiątywalność. W tym celu można wykorzystać różne techniki i style plastyczne, jednak ważne jest, by zachowały one pewną spójność, co sprawia, że wyróżniają się one spośród konkurencji.
Spójna identyfikacja wizualna może opierać się również na użyciu tych samych kolorów w całej kampanii marketingowej danej marki lub produktu. Istotne jest, by barwy te w jakiś sposób nawiązywały tematycznie do celu kampanii, np. w przypadku promowania kosmetyku damskiego idealnym rozwiązaniem jest motyw natury, nawiązanie do delikatności i eleganckiej kolorystyki, co nadaje przekazowi kobiecości.
Ważne jest, żeby wyróżnić kampanie skierowane do danego typu odbiorców. Inny rodzaj przekazu oraz jego forma powinien być skierowany do dzieci, a inny dla dorosłych. W przypadku kampanii dotyczącej promowania zdrowia, która zaszczepić ma w odbiorcy jakąś wiedzę, ważne jest by przekaz ten był bardzo wyraźny. Nie należy także ograniczać się do jednego kanału przekazu informacji. Kampanie tego typu powinny być zaadaptowane na wszystkie kanały, zarówno drukowane, jak i outdoor czy digital. Ze względu na to, że przekaz opierać ma się nie tyle na promowaniu marki, lecz na bezpieczeństwie i ochronie zdrowia i przekazywać podstawową wiedzę na dany temat, powstają materiały promocyjne w postaci ulotek, banerów internetowych, bilboardów, a nawet krótkich spotów, emitowanych w wiodących stacjach telewizyjnych, czy kanałach internetowych, by zyskać jak największą liczbę odbiorców.

ludzie pracujący w agencji reklamowej

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?

Przy wyborze agencji reklamowej warto zwrócić uwagę na doświadczenie, współpracę z innymi klientami oraz stworzone projekty. Dobra agencja reklamowa powinna stawiać na kreatywność i innowację, być otwarta na wyzwania oraz nowe tematy, a także nie ograniczać się do jednego kanału reklamowego, lecz tworzyć różnego typu materiały reklamowe, by dotrzeć wszelkimi możliwymi drogami do jak największej liczby odbiorców.
Warto zapoznać się z portfolio firmy, które odzwierciedla jej możliwości, charakter oraz metodykę pracy. Elementy te są niezbędne przy dobrej komunikacji i współpracy, a także porozumienia z klientem, by w jak największym stopniu spełnić jego wymagania i oczekiwania.

Tak więc, skuteczna reklama w głównej mierze opiera się na pomysłowości i innowacyjności agencji reklamowej oraz skierowaniu przekazu do odpowiedniego odbiorcy.

Artykuł powstał we współpracy z agencją reklamową Brandgarden.

Kontynuuj czytanie

Popularne

Copyright © 2020 gazeta-wirtualna.pl