Wiadomości
Firma z Bydgoszczy posprząta za Ciebie

Co oferuje firma sprzątająca z Bydgoszczy?
Każdy lubi przebywać w czystych i schludnych wnętrzach, niezależnie od tego czy są to wnętrza domu czy biura. Uporządkowane wnętrza sprzyjają lepszej koncentracji, zapewniają też wygodę i odpoczynek. Nie każdy jednak lubi sprzątać, nie każdy ma też na to czas. A rzadko czyszczone wnętrza szybko się kurzą i bałaganią, co utrudnia korzystanie z nich na co dzień. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie stałej współpracy z profesjonalną firmą sprzątającą, która ma doświadczenie w sprzątaniu pomieszczeń o różnym przeznaczeniu.
Profesjonalne mycie okien w obiektach
Firma sprzątająca z Bydgoszczy ma wiele do zaoferowania swoim klientom. Swoją dopracowaną ofertę kieruje do klientów indywidualnych, a także do firm i korporacji. Dzięki temu, że zatrudnia wielu pracowników jest w stanie realizować kilka zleceń w jednym czasie i jest bardzo elastyczna, jeśli chodzi o godziny pracy. Firma ta cieszy się ogromną popularnością, bo oferuje usługi na najwyższym poziomie, rzetelne, solidne i dopasowane do różnych potrzeb klientów.
Jedną z jej propozycji jest profesjonalne mycie okien w domach prywatnych, a także w biurowcach. Pracownicy firmy pracują tylko na profesjonalnym sprzęcie myjącym znanej marki Karcher, który pozwala ograniczać wodę przy myciu okien i nie wykorzystuje chemicznych środków czyszczących. Dzięki takim urządzeniom mycie okien jest szybkie i skuteczne i nie pozostawia żadnych smug.
Sprzątanie po remoncie
Bardzo uciążliwy jest bałagan poremontowy w obiektach mieszkalnych i biurowych. W każdym budynku czasem remont trzeba wykonać, ale wiąże się to z dużą ilością kurzu i brudu, a także zalegającym gruzem. Profesjonalna firma sprzątająca może zaoferować sprzątanie po remoncie, przy zamawianiu usługi należy podać metraż obiektu do posprzątania, ilość okien w obiekcie, a także ilość gruzu do wyniesienia, jeśli jest taka konieczność. Cena jest w tym wypadku ustalana indywidualnie, w oparciu o podane dane.
Dlaczego warto wynająć firmę sprzątającą po remoncie?
Każdy remont niesie ze sobą wiele stresów, jest też kosztowny i pochłania mnóstwo czasu. Nie ma się więc czemu dziwić, że na myśl o sprzątaniu po remoncie każdemu się odechciewa. Nikt nie ma na to już fizycznie sił, nie każdy też dobrze się zna na usuwaniu bałaganu po remoncie. Przy remontach jest dużo gruzu i kurzu, profesjonalna firma do sprzątania poradzi sobie z nimi bez problemu. Warto więc zapłacić za taką usługę, bo dzięki niej zyskuje się spokój i pięknie wyczyszczone pomieszczenia bez śladu po gruzie czy kurzu.
Czyszczenie dywanów i tapicerki
Kolejną bardzo przydatną usługą oferowaną przez firmę sprzątającą z Bydgoszczy jest pranie dywanów i wykładzin podłogowych, a także czyszczenie tapicerki meblowej i samochodowej. Powierzchnie materiałowe szybko się brudzą, zwłaszcza gdy są często użytkowane. Nie zawsze można je wyczyścić domowymi sposobami, zwykle konieczna jest pomoc profesjonalnej firmy sprzątającej.
Firma sprzatająca zapewnia skuteczne pranie tapicerki i dywanów, nawet jeśli ich powierzchnie są mocno zabrudzone lub mają stare plamy. Pracownicy firmy przykładają się do takiego zlecenia, dzielą sobie pracę na kilka etapów. Pierwszym etapem jest odkurzanie powierzchni dywanu czy tapicerki, następnym zaś sprawdzenie materiały i dopasowanie do niego odpowiedniego środka czyszczącego. Trzecim etapem jest wyczyszczenie plam przy użyciu specjalistycznych środków, a czwartym pranie całej powierzchni tapicerki lub dywanu. Na koniec cała powierzchnia jest dokładnie suszona.
Sprzątanie biurowców
Firma z Bydgoszczy zapewnia też kompleksowe sprzątanie biurowców. Dzięki dużej liczbie pracowników jest w stanie ogarnąć cały biurowiec w jeden dzień. Ma ona bardzo elastyczne godziny pracy, dzięki temu można ją wynająć do sprzątania biurowców także w godzinach wieczornych, po wyjściu z obiektu wszystkich pracowników. Przy stałych zleceniach można liczyć na dodatkową zniżkę, co jest bardzo opłacalne dla każdego klienta. Cennik jest ustalany indywidualny, w oparciu o wielkość obiektu i zakres prac do wykonania.
Firma z Bydgoszczy posprząta za Ciebie. Sprawdź najlepszą ofertę na posprzatamzaciebie.pl
Możesz polubić
Bezpieczeństwo pracy
Na czym polega metoda Risk Score i kiedy się ją stosuje?

Ocena ryzyka zawodowego to bardzo ważny element prowadzenia przedsiębiorstwa. Pozwala ona poznać zagrożenia, jakie występują na danym stanowisku i przedstawia sposoby na to, jak ich uniknąć. Podczas przeprowadzania badania używa się jednej z kilku metod badawczych, z których jedna z popularniejszych to Risk Score. W tym tekście przedstawiamy najważniejsze informacje na jej temat.
Czym jest metoda Risk Score i gdzie się ją stosuje?
Risk Score to metoda opracowana w Stanach Zjednoczonych. Za pomocą kilku aspektów można za jej pomocą oszacować ocenę ryzyka zawodowego, czyli kontrolę bezpieczeństwa w miejscu pracy. Wymaga ona doświadczenia oraz umiejętności przełożenia rzeczywistości na odpowiednią skalę. Z tego powodu najlepsze efekty daje ona wówczas, gdy wykonują ją profesjonaliści zajmujący się tego typu sprawami.

Jakie elementy składają się na ocenę?
Risk Score oblicza się za pomocą wzoru:
R = S x E x P,
gdzie R oznacza rzecz jasna wartość ryzyka, jaką przekłada się potem na konieczność wdrożenia odpowiednich środków. Poniżej 20 oznacza ona brak konieczności wprowadzenia środków, zaś wartość powyżej 400 wymaga natychmiastowych zmian. S oznacza straty, jakie mogą wystąpić po przykrym wydarzeniu. Ich wartość wynosi od 100 – następuje wtedy katastrofa z wieloma ofiarami śmiertelnymi – do 1 – wówczas wymagane jest jedynie udzielenie pierwszej pomocy. E to czas ekspozycji na dane zagrożenie. Dwie najbardziej skrajne sytuacje to stałe wystawienie na ryzyko (wartość liczy 10) oraz to znikome, występujące raz do roku (0,5). Wyliczyć należy również prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku. Najwyższa możliwa wartość może się zdarzyć w 50% przypadków i wynosi 10. Najniższa to zaś 0,1 i zdarza się raz na 1000000.
Jak wylicza się wartość Risk Score?
Oprócz przedstawionych powyżej najbardziej skrajnych wartości występują oczywiście te zdarzające się znacznie częściej, czyli pomiędzy nimi. Najlepsze dla pracodawcy i pracowników są oczywiście jak najniższe wyniki. Określenie konkretnej wartości liczbowej poprzedzone jest dokładną obserwacją, rozmowami z pracownikami oraz sprawdzeniem działania maszyn, a następnie jest całościowym wynikiem, na który składają się wszystkie te aspekty. Wykwalifikowani specjaliści wiedzą, w jaki sposób określać zagrożenie, dzięki czemu ich ocena jest precyzyjna.
Kiedy należy przeprowadzać tego typu ocenę?
Ocena ryzyka zawodowego powinna następować zawsze wtedy, gdy na stanowisku pracy dokonuje się jakaś zmiana. Niezależnie od tego, czy wynika ze zmiany ustawienia maszyn, czy jej wymiany na inny model, należy każdorazowo przyjrzeć się temu, jak wygląda praca w nowych warunkach. Takie same zasady obowiązują podczas tworzenia od podstaw jakiegoś stanowiska. Ocenę należy też wdrożyć wtedy, gdy w pracy wystąpił wypadek. Odpowiednio przeprowadzona analiza pomoże ich uniknąć w przyszłości.
Ocena ryzyka zawodowego służy każdej osobie zatrudnionej w przedsiębiorstwie. Metoda Risk Score pozwala na osiągnięcie miarodajnych efektów, dlatego w tej dziedzinie warto zaufać specjalistom, na przykład tym z masil.pl.
Finanse
PIT i CIT 2021 – rozliczenia, ulgi, zmiany

2021 przyniesie nowe podatki, które znacząco wpłyną na nasze życie. Przede wszystkim warto wspomnieć o zmianach CIT dla spółek komandytowych. Oczywiście pojawią się również nowe podatki, takie jak podatek od plastiku, cukru czy nawet małpek. Warto więc zapoznać się z najważniejszymi informacjami i przygotować się na nadchodzące zmiany.
Nowe regulacje dotkną głównie rezydentów podatkowych czy też wspólników w spółkach komandytowych i komandytowych. Warto jednak zwrócić uwagę,że takie zmiany wpłyną także na nasze rachunki. Dlaczego? Za prąd i produkty zawierające cukier zapłacimy więcej. Oczywiście będą też korzystne zmiany i ulgi dla samych podatników. Możemy do nich zaliczyć estoński CIT, Slim VAT czy zmiany ryczałtowe.
Zmiany 2021 dotyczące PIT
Nowy formularz PIT w 2021 roku pozwoli na odliczenie darowizn w celu wyrównania Covid-19. Zgodnie z projektem rozporządzenia wydanym przez Ministerstwo Finansów, dotychczasowy wzór zeznania podatkowego zostanie zmieniony. Sama zmiana dotyczy obowiązujących zeznań podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Rozliczenia będą się różnić w stosunku do poprzedniego roku.
Ze względu na stan epidemii uaktualniono i zmieniono odpowiednie przepisy, które są związane z:
- darowiznami przeznaczonymi na walkę z pandemią;
- podatkiem od przychodów z nieruchomości (zwolnienie z podatku);
- zwolnieniem z podatku, gdy poniesie się negatywne skutki ekonomiczne;
- odliczaniem ewentualnych kosztów na wszelką działalność rozwojowo – naukową, która jest prowadzona w celu walki z koronawirusem;
- darowiznami sprzętu komputerowego dla szkół.
Zmiany 2021 dotyczące CIT
W tym przypadku wszystkie zmiany w podatku od osób prawnych będą dotyczyć między innymi:
- powiększenia progów przychodów, które uprawniają do korzystania z obniżonej stawki CIT (9%);
- nałożenie podatku CIT na niektóre spółki jawne i wszystkie komandytowe;
- wdrożenie podatku CIT estońskiego;
- uregulowanie strategii podatkowej oraz spraw dotyczących spółek nieruchomościowych;
- wydłużenie czasu, w którym obowiązują poszczególne rozwiązania podatkowe, które zostały wprowadzone razem z tarczami antykryzysowymi.
Inne zmiany 2021
Nowe opłaty na 2021 rok będą obejmować podatek:
- cukrowy;
- od tak zwanych małpek;
- od deszczu.
Dodatkowo naliczonych zostanie wiele opłat, takich jak podatek od nieruchomości, podatek od posiadania psa i podatek uzdrowiskowy. Opodatkowanie zostanie również wprowadzone zgodnie z nowymi przepisami UE. Z drugiej strony rząd będzie musiał zrezygnować z tak zwanych opłat targowych.
Podatek cukrowy
Przedsiębiorcy sprzedający produkty zawierające cukier (w tym alkohol) i substancje czynne będą dodatkowo opodatkowani od cukru. Gdy produkt będzie dostępny w sprzedaży, przedsiębiorca będzie zobligowany do opłacenia podatku. Zgodnie z nowelizacją niektórych ustaw związanych z promocją zdrowego wyboru konsumentów, firma będzie płacić podatki od napojów:
- posiadających substancje aktywne – kofeina lub tauryna,
- zawierających cukier lub substancje słodzące, w tym pakowane napoje alkoholowe poniżej 300 ml.
Wysokość opłaty będzie uzależniona od ilości środka słodzącego w napoju.
Opłata od „małpek”
Koszt podatku musi zapłacić przedsiębiorca, który sprzedaje nie więcej niż 300 ml napojów alkoholowych. Opłata wynosi 25 zł za litr 100 ml (w tym 300 ml) alkoholu. Oznacza to, że w przypadku, gdy napoje alkoholowe są dostarczane w opakowaniu jednostkowym o nominalnej objętości napoju nie większej niż 300 ml, przedsiębiorcy są zobowiązani do zapłaty.
Nowa opłata handlowa
Od stycznia 2021 r. będzie obowiązywał również podatek handlowy, który będzie dotyczył detalistów sprzedających poszczególne towary konsumentom. Nowy podatek będzie miał dwie stawki podatkowe:
- Stawka podatku 0,8% dotyczy 170 mln zł miesięcznej sprzedaży detalicznej nieprzekraczającej podstawy opodatkowania
- Stawka podatku na poziomie 1,4% przekracza podstawę opodatkowania o ponad 170 mln zł.
Podatek mocowy
To kolejny podatek, który wpłynie na wysokość naszego rachunku za prąd. Obejmie zarówno rodziny i przedsiębiorców. Rachunek za prąd ma zapewnić ciągłość zasilania. Zebrane pieniądze mają być przeznaczone na sfinansowanie budowy nowych elektrowni oraz modernizację już istniejących. Szacuje się, że rachunek za energię elektryczną może wzrosnąć o 10 zł.
Nowy rok przyniesie nam także podatek od posiadania psa oraz dodatkową opłatę od plastiku. Warto na bieżąco śledzić poszczególne zmiany. Dobra orientacja na temat spraw bieżących przyda się w planowaniu budżetu domowego lub przy prowadzeniu firmy. Doskonale wiemy, że wszystkie takie zmiany mogą być niezrozumiałe. Mamy więc nadzieję, że ten artykuł był dla ciebie pomocny i pomógł zrozumieć najważniejsze kwestie.
Artykuł powstał we współpracy z Payroll, ekspertami w zakresie outsourcingu kadrowo-płacowego.
Finanse
Praca zdalna w dobie COVID – odnajdź się w nowej rzeczywistości

Biuro w domu może być świetne. Nie ma potrzeby dojazdów do pracy w centrum a szansa na nieprzerwaną pracę nad projektami wzrasta, gdy siedzimy sami, we własnych czterech ścianach. Jednak brak dostępu do fizycznych narzędzi i infrastruktury jest jednym z oczywistych wyzwań. Możesz początkowo odczuwać problemy nawet jeśli masz wszystko, czego potrzebujesz do pracy. Koncentracja może być trudna, oddzielenie pracy od czasu wolnego może być również sporym wyzwaniem o utrzymaniu relacji nie wspominająć. Oto kilka wskazówek, które pomagają setkom pracowników wykonywać swoje obowiązki w domu.
Komunikacja podczas Home Office
Po pierwsze nie odwołuj spotkań. Możliwości zorganizowanej komunikacji są ważniejsze niż kiedykolwiek. Teraz, gdy mamy mniej bezpośrednich kontaktów, powinniśmy jeszcze częściej szukać innych sposobów. Istnieje wiele narzędzi (większość to narzędzia bezpłatne) do prowadzenia telekonferencji. Biuro domowe nie jest wymówką, aby odizolować się od swojego zespołu. Spotkania świetnie nadają się do utrzymywania relacji i są dobrą okazją do wywarcia presji rówieśników na wypadek, gdybyś miał trudności z załatwianiem spraw w domu. W rzeczywistości wiele firm wprowadziło obowiązkowe 15-minutowe spotkania podsumowujące, aby krótko podzielić się swoimi celami na dany dzień i sprawdzić czy ktoś potrzebuje wsparcia.
Po drugie komunikuj się jasno i jednoznacznie. Jest to zawsze ważne, ale teraz jest kluczowe, ponieważ nie masz możliwości po prostu zwrócić się do współpracownika bezpośrednio w biurze i od razu coś wyjaśnić. Jeśli trzeba coś zrobić, poproś o to bezpośrednio i podaj jasne wskazówki. Uzgodnij terminologię i trzymaj się jej podczas dyskusji. Jasna i jednoznaczna komunikacja pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu i frustracji.
Po trzecie – na bieżąco aktualizuj swój kalendarz. Twoi współpracownicy muszą wiedzieć, jak organizujesz swój czas. Aktualizowanie kalendarza to zdecydowanie dobry pomysł. Twoje zaplanowane spotkania i rozmowy prawdopodobnie już istnieją, ale możesz rozważyć dodanie bloków czasowych dla zadań, nad którymi pracujesz, zwłaszcza jeśli wolisz, aby w tym czasie Tobie nie przeszkadzano. W ten sposób członkowie Twojego zespołu wiedzą, jaki projekt aktualnie zajmuje Ci czas. Możesz również zaznaczyć czas, kiedy planujesz zakończyć pracę, ponieważ wielu z nas dostosowuje nieco inny harmonogram w biurze domowym. Pomoże Ci to oddzielić pracę od domu.
Wybierz mniej kanałów komunikacji. Czatowanie nie jest tak efektywne jak rozmowy głosowe czy wideo podczas rozmowy ze współpracownikami, ale jeśli Twój zespół jest do tego przyzwyczajony, jest to łatwe w użyciu narzędzie również podczas pracy zdalnej. Pamiętaj tylko, że istnieje wiele różnych kanałów komunikacji i powinieneś ustalić podstawowe zasady, które z nich mają być używane i jak. Im więcej kanałów używasz, tym bardziej będzie to zagmatwane.
Kilka porad, aby odnaleźć się podczas pracy w domu
Korzystaj z aplikacji i metod zwiększających produktywność. Jeśli trudno Ci się skoncentrować, wypróbuj różne aplikacje i metody zwiększające produktywność. W wielu zespołach często używa się dedykowanego oprogramowania, które uporządkowuje pracę. Firmy dzielą pracę na bloki czasu, nie zapominając o przerwach. Wszystko jest oczywiście odpowiednio komunikowane. To pomaga nam skoncentrować się na zadaniu.
Napisz krótką listę rzeczy do zrobienia, a nawet skróć ją. Utrzymywanie porządku w zadaniach jest niezwykle pomocne, więc zacznij dzień od sporządzenia listy celów, które chcesz osiągnąć. Nadaj im priorytety i jeśli to konieczne, przenieś niektóre z nich na następny dzień. Zwięzła lista rzeczy do zrobienia pomoże Ci skupić się na zadaniach. Po osiągnięciu celu zawsze można rozpocząć pracę nad przełożonymi zadaniami. Niektórzy korzystają z narzędzi od znanych firm, niektórzy trzymają się bardziej analogowych rozwiązań. Czymkolwiek jest Twoje narzędzie, upewnij się, że wykorzystujesz program, jaki Tobie odpowiada na dłuższą metę.
Przygotuj się do pracy przed jej rozpoczęciem. Kiedy twoje miejsce pracy jest również miejscem, w którym spędzasz wolny czas, rozdzielenie tych dwóch może być trudne. Należy pamiętać, że praca zdalna to nadal praca: ustaw alarm, załóż ubranie i zaaranżuj sobie stosunkowo spokojne miejsce (osobny pokój jest idealny, ale nie każdy może sobie na to pozwolić), w którym możesz wygodnie siedzieć przez cały dzień.
Regularne przerwy kawowe i obiadowe są bardzo ważne. Wykorzystaj ten czas, aby zadzwonić do współpracowników, aby ich sprawdzić i dowiedzieć się, jak sobie radzą. Pozostań towarzyski zarówno z kolegami z drużyny, jak i ludźmi, z którymi mieszkasz.
Wiedz, gdzie wyznaczyć granicę. Kiedy skończysz dzień, wyłącz komputer. Praca nie ucieknie, nie trzeba jej pilnować.
Artykuł powstał we współpracy z Payroll.plPopularne
- Bez kategorii3 lata temu
Koronawirus nie odpuszcza, kiedy gospodarki wrócą na normalne tory?
- Prawo3 lata temu
Kto został nowym Prezydentem RP?
- Sport3 lata temu
Koronawirus w sporcie
- Bez kategorii3 lata temu
Co się zmieniło w marketingu internetowym w czasach pandemii?
- Zdrowie3 lata temu
Jak uniknąć wypalenia zawodowego? Rozwój i szkolenia
- Bez kategorii2 lata temu
JPK_VAT – informacje o nowej strukturze
- Finanse2 lata temu
PIT i CIT 2021 – rozliczenia, ulgi, zmiany
- Finanse2 lata temu
Praca zdalna w dobie COVID – odnajdź się w nowej rzeczywistości