Finanse
Sztuka przekazu – jak tworzyć skuteczne reklamy
Nie trzeba być specem w zakresie marketingu, by wiedzieć, że reklama jest dźwignią handlu. W przypadku promowania marki i produktu, najważniejszym elementem jest zatem skuteczna reklama. Jakie więc elementy składają się na efektywną reklamę i jakie kryteria brać pod uwagę wybierając odpowiednią agencję reklamową, której zadaniem ma być stworzenie skutecznej kampanii reklamowej?
Cechy skutecznej reklamy
Stworzenie skutecznej i efektywnej reklamy, wbrew pozorom nie jest takie proste. W dzisiejszych czasach, w dobie szeroko rozwiniętych mediów, przebicie się ze swoim produktem wymaga wiele wysiłku i dobrej strategii. Tym bardziej że wśród odbiorców reklamy niekiedy odbierane są raczej negatywnie. Skuteczna reklama zatem musi spełniać kilka warunków.
Powinna być innowacyjna i kreatywna, rzucać się w oczy, by nie zginąć w gąszczu konkurencji. Nie powinna zawierać zbyt wielu informacji, lecz posługiwać się prostymi przekazami, jednak musi być zrozumiała dla odbiorcy. Ponadto dobrze jest by była nacechowana pozytywnie i nie była zbyta nachalna.
Direct mailing
Pamiętać należy, że obecnie wyróżnić można kilka rodzajów reklamy, nie tylko telewizyjnych, czy zamieszczanych w Internecie. Jedną z nowoczesnych metod przekazu jest direct mailing– czyli materiały promocyjne w postaci ulotek, broszur, ale także kalendarzy czy wielorakich gadżetów wrzucanych bezpośrednio do skrzynki pocztowej odbiorcy. Istnieje także jej odmiana internetowa, którą jest e-mailing. Istotne jest, by forma materiałów promocyjnych była niestandardowa i zaskakiwała klientów, co wiąże się ze zwiększoną zapamiętywalnością marki.
Identyfikacja wizualna
W przypadku całej serii produktów, dbanie o rozpoznawalność marki jest trudniejsze, dlatego też podstawą jest spójna identyfikacja wizualna. Musi istnieć motyw przewodni serii, który rzuca się w oczy i wspomaga zapamiątywalność. W tym celu można wykorzystać różne techniki i style plastyczne, jednak ważne jest, by zachowały one pewną spójność, co sprawia, że wyróżniają się one spośród konkurencji.
Spójna identyfikacja wizualna może opierać się również na użyciu tych samych kolorów w całej kampanii marketingowej danej marki lub produktu. Istotne jest, by barwy te w jakiś sposób nawiązywały tematycznie do celu kampanii, np. w przypadku promowania kosmetyku damskiego idealnym rozwiązaniem jest motyw natury, nawiązanie do delikatności i eleganckiej kolorystyki, co nadaje przekazowi kobiecości.
Ważne jest, żeby wyróżnić kampanie skierowane do danego typu odbiorców. Inny rodzaj przekazu oraz jego forma powinien być skierowany do dzieci, a inny dla dorosłych. W przypadku kampanii dotyczącej promowania zdrowia, która zaszczepić ma w odbiorcy jakąś wiedzę, ważne jest by przekaz ten był bardzo wyraźny. Nie należy także ograniczać się do jednego kanału przekazu informacji. Kampanie tego typu powinny być zaadaptowane na wszystkie kanały, zarówno drukowane, jak i outdoor czy digital. Ze względu na to, że przekaz opierać ma się nie tyle na promowaniu marki, lecz na bezpieczeństwie i ochronie zdrowia i przekazywać podstawową wiedzę na dany temat, powstają materiały promocyjne w postaci ulotek, banerów internetowych, bilboardów, a nawet krótkich spotów, emitowanych w wiodących stacjach telewizyjnych, czy kanałach internetowych, by zyskać jak największą liczbę odbiorców.
Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?
Przy wyborze agencji reklamowej warto zwrócić uwagę na doświadczenie, współpracę z innymi klientami oraz stworzone projekty. Dobra agencja reklamowa powinna stawiać na kreatywność i innowację, być otwarta na wyzwania oraz nowe tematy, a także nie ograniczać się do jednego kanału reklamowego, lecz tworzyć różnego typu materiały reklamowe, by dotrzeć wszelkimi możliwymi drogami do jak największej liczby odbiorców.
Warto zapoznać się z portfolio firmy, które odzwierciedla jej możliwości, charakter oraz metodykę pracy. Elementy te są niezbędne przy dobrej komunikacji i współpracy, a także porozumienia z klientem, by w jak największym stopniu spełnić jego wymagania i oczekiwania.
Tak więc, skuteczna reklama w głównej mierze opiera się na pomysłowości i innowacyjności agencji reklamowej oraz skierowaniu przekazu do odpowiedniego odbiorcy.
Artykuł powstał we współpracy z agencją reklamową Brandgarden.
Finanse
Outsourcing BHP
Zbiór zasad oraz przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest bardzo ważny. Został określony po to, aby ochraniać zdrowie i życie wszystkich pracowników. Ma on szczególne znaczenie np. na budowie, gdzie może zdarzyć się nagły wypadek. Właściciel firmy budowlanej ma więc obowiązek organizować okresowe szkolenia w tym temacie i spełnić wszelkie wymogi BHP (zakupić sprzęt oraz przygotować odpowiednią dokumentację, gdzie będzie opisana ocena ryzyka zawodowego).
Najważniejsze wytyczne BHP na placu budowy
Przed rozpoczęciem prac, wszystkie zatrudnione osoby powinny oczywiście przestrzegać warunków i zasad, o których mówi prawo budowlane. Nie tylko chodzi o to, aby mieli prawidłowo zapięte szelki w trakcie zadań wykonywanych na wysokościach (na uziemionym, posiadającym instalację piorunochronną rusztowaniu).
Musi mieć założoną profesjonalną odzież ochroną, kaski i obuwie robocze. Inne bardzo ważne normy związane są m.in. z: postępowaniem w razie pożaru, obsługą urządzeń technicznych i ich stanem (nie tylko mowa o zwykłych drabinach), a także wydaniem właściwego sprzętu zabezpieczającego.
O przestrzeganie bhp na budowie dba oczywiście jej kierownik. On daje pracownikom do podpisania listę obecności, a także zaznajamia ich z licznymi zagrożeniami, planem ochrony zdrowia, zasadami poruszania się po placu, procedurą udzielania pierwszej pomocy, itd. Co więcej, musi pamiętać o stosowaniu znaków bezpieczeństwa (zakazu i nakazu).
Natomiast pracodawca poza zakupem sprzętu, nie może zapomnieć o sporządzeniu dokumentu bhp. Jest to ocena ryzyka zawodowego, dzięki której można określić zagrożenia i zwiększyć poziom bezpieczeństwa w zakładzie pracy i w trakcie prac budowlanych.
Co musi zawierać dokument BHP?
Przygotowując ocenę ryzyka zawodowego w formie pisemnej, każdy właściciel zakładu powinien opisać szczegółowo każde stanowisko pracy. Co więcej, musi precyzyjnie wymienić wszystkie niebezpieczeństwa, na jakie są narażone zatrudnione osoby.
W odpowiednim miejscu w takim dokumencie nie może także zabraknąć informacji o tym, co zrobić, aby uniknąć ryzyka poważnego wypadku. Chodzi np. o uruchamianie urządzeń i maszyn tylko zgodnie z ich instrukcją obsługi.
Kiedy ocena ryzyka zawodowego będzie już gotowa, to trzeba ją przedstawić nowym pracownikom firmy budowlanej. Zanim obejmą oni przydzieloną funkcję, muszą potwierdzić zapoznanie się z tym dokumentem, a następnie własnoręcznie go podpisać!
BHP Outsourcing
Czasem jednak sporządzenie oceny ryzyka jest dość skomplikowane, zajmuje wiele czasu i generuje dodatkowe, wysokie koszty. Wtedy właściciel przedsiębiorstwa może (pozwalają na to przepisy) skorzystać ze stałej pomocy zewnętrznych firm, które zapewnią kompleksową obsługę. Jest to tzw. bhp outsourcing.
Świetnym wyborem będzie chociażby masil.pl. Doświadczeni specjaliści tam pracujący, w rzetelny sposób przygotują odpowiednią dokumentację. Dzięki nim nie ma mowy o nałożeniu kary (nawet w formie więzienia) w razie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
Ocenę ryzyka Masil i inne podobne firmy dokonują w kilku etapach. Najpierw zajmują się bardzo szczegółowym przeglądem stanowisk pracy oraz identyfikacją zagrożeń. Później określają, kto i w jakim dokładnie stopniu narażony jest na owe zagrożenia. Kolejnym krokiem będzie szacowanie ryzyka oraz ocenianie skuteczności samych zabezpieczeń. Na koniec specjaliści zanotują własne spostrzeżenia i podejmą decyzje związane bezpośrednio z redukcją ryzyka.
Koordynowanie robót budowlanych
BHP Outsourcing to bardzo szeroka usługa, w której skład wchodzą także inne czynności. Mowa, chociażby o organizowaniu kursów bhp i analizie bezpieczeństwa maszyn. Ale bardzo ważne jest także coś jeszcze. Co takiego?
Właściciel firmy budowlanej może wynająć fachowców z Masil, aby ci zajęli się koordynowaniem robót. Jak wówczas mniej więcej wygląda ich praca? Realizują np. zadania, które zapobiegają zagrożeniom bezpieczeństwa, i dzięki którym możliwa jest pełna ochrona zdrowia. Co więcej, doradzają w sporządzeniu instrukcji bezpiecznego wykonywania robót (musi ona uwzględniać warunki prowadzonych prac budowlanych przez wykonawców).
Odpowiedzialność za wypadek na budowie
Mimo opracowania tylu powyższych norm i zasad bhp na budowie, i tak dochodzi do poważnych wypadków. Dane Głównego Urzędu Statystycznego przerażają. W pierwszym półroczu 2020 roku miało miejsce ponad tysiąc trzysta takich zdarzeń. Wielu pracowników zostało ciężko rannych, a czternastu z nich niestety zmarło. Dlatego na koniec artykułu przyjrzyjmy się ogólnie kwestii dotyczącej odpowiedzialności za wypadek w trakcie robót budowlanych. Okazuje się, że może mieć ona charakter karny oraz cywilny. Jeżeli pracodawca nie zapewni odpowiednich warunków, a zasady bhp na budowie nie będą przestrzegane, to należy spodziewać się odpowiednich konsekwencji. Jednak nie zawsze odpowiedzialność spada na samego właściciela. Wiele zależy od stanu faktycznego. Czasem więc kara spotka także leniwego kierownika budowy, mistrza budowlanego, projektanta czy inwestora.
Artykuł powstał we współpracy ze stroną internetową masil.pl.
Finanse
PIT i CIT 2021 – rozliczenia, ulgi, zmiany
2021 przyniesie nowe podatki, które znacząco wpłyną na nasze życie. Przede wszystkim warto wspomnieć o zmianach CIT dla spółek komandytowych. Oczywiście pojawią się również nowe podatki, takie jak podatek od plastiku, cukru czy nawet małpek. Warto więc zapoznać się z najważniejszymi informacjami i przygotować się na nadchodzące zmiany.
Nowe regulacje dotkną głównie rezydentów podatkowych czy też wspólników w spółkach komandytowych i komandytowych. Warto jednak zwrócić uwagę,że takie zmiany wpłyną także na nasze rachunki. Dlaczego? Za prąd i produkty zawierające cukier zapłacimy więcej. Oczywiście będą też korzystne zmiany i ulgi dla samych podatników. Możemy do nich zaliczyć estoński CIT, Slim VAT czy zmiany ryczałtowe.
Zmiany 2021 dotyczące PIT
Nowy formularz PIT w 2021 roku pozwoli na odliczenie darowizn w celu wyrównania Covid-19. Zgodnie z projektem rozporządzenia wydanym przez Ministerstwo Finansów, dotychczasowy wzór zeznania podatkowego zostanie zmieniony. Sama zmiana dotyczy obowiązujących zeznań podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Rozliczenia będą się różnić w stosunku do poprzedniego roku.
Ze względu na stan epidemii uaktualniono i zmieniono odpowiednie przepisy, które są związane z:
- darowiznami przeznaczonymi na walkę z pandemią;
- podatkiem od przychodów z nieruchomości (zwolnienie z podatku);
- zwolnieniem z podatku, gdy poniesie się negatywne skutki ekonomiczne;
- odliczaniem ewentualnych kosztów na wszelką działalność rozwojowo – naukową, która jest prowadzona w celu walki z koronawirusem;
- darowiznami sprzętu komputerowego dla szkół.
Zmiany 2021 dotyczące CIT
W tym przypadku wszystkie zmiany w podatku od osób prawnych będą dotyczyć między innymi:
- powiększenia progów przychodów, które uprawniają do korzystania z obniżonej stawki CIT (9%);
- nałożenie podatku CIT na niektóre spółki jawne i wszystkie komandytowe;
- wdrożenie podatku CIT estońskiego;
- uregulowanie strategii podatkowej oraz spraw dotyczących spółek nieruchomościowych;
- wydłużenie czasu, w którym obowiązują poszczególne rozwiązania podatkowe, które zostały wprowadzone razem z tarczami antykryzysowymi.
Inne zmiany 2021
Nowe opłaty na 2021 rok będą obejmować podatek:
- cukrowy;
- od tak zwanych małpek;
- od deszczu.
Dodatkowo naliczonych zostanie wiele opłat, takich jak podatek od nieruchomości, podatek od posiadania psa i podatek uzdrowiskowy. Opodatkowanie zostanie również wprowadzone zgodnie z nowymi przepisami UE. Z drugiej strony rząd będzie musiał zrezygnować z tak zwanych opłat targowych.
Podatek cukrowy
Przedsiębiorcy sprzedający produkty zawierające cukier (w tym alkohol) i substancje czynne będą dodatkowo opodatkowani od cukru. Gdy produkt będzie dostępny w sprzedaży, przedsiębiorca będzie zobligowany do opłacenia podatku. Zgodnie z nowelizacją niektórych ustaw związanych z promocją zdrowego wyboru konsumentów, firma będzie płacić podatki od napojów:
- posiadających substancje aktywne – kofeina lub tauryna,
- zawierających cukier lub substancje słodzące, w tym pakowane napoje alkoholowe poniżej 300 ml.
Wysokość opłaty będzie uzależniona od ilości środka słodzącego w napoju.
Opłata od „małpek”
Koszt podatku musi zapłacić przedsiębiorca, który sprzedaje nie więcej niż 300 ml napojów alkoholowych. Opłata wynosi 25 zł za litr 100 ml (w tym 300 ml) alkoholu. Oznacza to, że w przypadku, gdy napoje alkoholowe są dostarczane w opakowaniu jednostkowym o nominalnej objętości napoju nie większej niż 300 ml, przedsiębiorcy są zobowiązani do zapłaty.
Nowa opłata handlowa
Od stycznia 2021 r. będzie obowiązywał również podatek handlowy, który będzie dotyczył detalistów sprzedających poszczególne towary konsumentom. Nowy podatek będzie miał dwie stawki podatkowe:
- Stawka podatku 0,8% dotyczy 170 mln zł miesięcznej sprzedaży detalicznej nieprzekraczającej podstawy opodatkowania
- Stawka podatku na poziomie 1,4% przekracza podstawę opodatkowania o ponad 170 mln zł.
Podatek mocowy
To kolejny podatek, który wpłynie na wysokość naszego rachunku za prąd. Obejmie zarówno rodziny i przedsiębiorców. Rachunek za prąd ma zapewnić ciągłość zasilania. Zebrane pieniądze mają być przeznaczone na sfinansowanie budowy nowych elektrowni oraz modernizację już istniejących. Szacuje się, że rachunek za energię elektryczną może wzrosnąć o 10 zł.
Nowy rok przyniesie nam także podatek od posiadania psa oraz dodatkową opłatę od plastiku. Warto na bieżąco śledzić poszczególne zmiany. Dobra orientacja na temat spraw bieżących przyda się w planowaniu budżetu domowego lub przy prowadzeniu firmy. Doskonale wiemy, że wszystkie takie zmiany mogą być niezrozumiałe. Mamy więc nadzieję, że ten artykuł był dla ciebie pomocny i pomógł zrozumieć najważniejsze kwestie.
Artykuł powstał we współpracy z Payroll, ekspertami w zakresie outsourcingu kadrowo-płacowego.
Finanse
Praca zdalna w dobie COVID – odnajdź się w nowej rzeczywistości
Biuro w domu może być świetne. Nie ma potrzeby dojazdów do pracy w centrum a szansa na nieprzerwaną pracę nad projektami wzrasta, gdy siedzimy sami, we własnych czterech ścianach. Jednak brak dostępu do fizycznych narzędzi i infrastruktury jest jednym z oczywistych wyzwań. Możesz początkowo odczuwać problemy nawet jeśli masz wszystko, czego potrzebujesz do pracy. Koncentracja może być trudna, oddzielenie pracy od czasu wolnego może być również sporym wyzwaniem o utrzymaniu relacji nie wspominająć. Oto kilka wskazówek, które pomagają setkom pracowników wykonywać swoje obowiązki w domu.
Komunikacja podczas Home Office
Po pierwsze nie odwołuj spotkań. Możliwości zorganizowanej komunikacji są ważniejsze niż kiedykolwiek. Teraz, gdy mamy mniej bezpośrednich kontaktów, powinniśmy jeszcze częściej szukać innych sposobów. Istnieje wiele narzędzi (większość to narzędzia bezpłatne) do prowadzenia telekonferencji. Biuro domowe nie jest wymówką, aby odizolować się od swojego zespołu. Spotkania świetnie nadają się do utrzymywania relacji i są dobrą okazją do wywarcia presji rówieśników na wypadek, gdybyś miał trudności z załatwianiem spraw w domu. W rzeczywistości wiele firm wprowadziło obowiązkowe 15-minutowe spotkania podsumowujące, aby krótko podzielić się swoimi celami na dany dzień i sprawdzić czy ktoś potrzebuje wsparcia.
Po drugie komunikuj się jasno i jednoznacznie. Jest to zawsze ważne, ale teraz jest kluczowe, ponieważ nie masz możliwości po prostu zwrócić się do współpracownika bezpośrednio w biurze i od razu coś wyjaśnić. Jeśli trzeba coś zrobić, poproś o to bezpośrednio i podaj jasne wskazówki. Uzgodnij terminologię i trzymaj się jej podczas dyskusji. Jasna i jednoznaczna komunikacja pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu i frustracji.
Po trzecie – na bieżąco aktualizuj swój kalendarz. Twoi współpracownicy muszą wiedzieć, jak organizujesz swój czas. Aktualizowanie kalendarza to zdecydowanie dobry pomysł. Twoje zaplanowane spotkania i rozmowy prawdopodobnie już istnieją, ale możesz rozważyć dodanie bloków czasowych dla zadań, nad którymi pracujesz, zwłaszcza jeśli wolisz, aby w tym czasie Tobie nie przeszkadzano. W ten sposób członkowie Twojego zespołu wiedzą, jaki projekt aktualnie zajmuje Ci czas. Możesz również zaznaczyć czas, kiedy planujesz zakończyć pracę, ponieważ wielu z nas dostosowuje nieco inny harmonogram w biurze domowym. Pomoże Ci to oddzielić pracę od domu.
Wybierz mniej kanałów komunikacji. Czatowanie nie jest tak efektywne jak rozmowy głosowe czy wideo podczas rozmowy ze współpracownikami, ale jeśli Twój zespół jest do tego przyzwyczajony, jest to łatwe w użyciu narzędzie również podczas pracy zdalnej. Pamiętaj tylko, że istnieje wiele różnych kanałów komunikacji i powinieneś ustalić podstawowe zasady, które z nich mają być używane i jak. Im więcej kanałów używasz, tym bardziej będzie to zagmatwane.
Kilka porad, aby odnaleźć się podczas pracy w domu
Korzystaj z aplikacji i metod zwiększających produktywność. Jeśli trudno Ci się skoncentrować, wypróbuj różne aplikacje i metody zwiększające produktywność. W wielu zespołach często używa się dedykowanego oprogramowania, które uporządkowuje pracę. Firmy dzielą pracę na bloki czasu, nie zapominając o przerwach. Wszystko jest oczywiście odpowiednio komunikowane. To pomaga nam skoncentrować się na zadaniu.
Napisz krótką listę rzeczy do zrobienia, a nawet skróć ją. Utrzymywanie porządku w zadaniach jest niezwykle pomocne, więc zacznij dzień od sporządzenia listy celów, które chcesz osiągnąć. Nadaj im priorytety i jeśli to konieczne, przenieś niektóre z nich na następny dzień. Zwięzła lista rzeczy do zrobienia pomoże Ci skupić się na zadaniach. Po osiągnięciu celu zawsze można rozpocząć pracę nad przełożonymi zadaniami. Niektórzy korzystają z narzędzi od znanych firm, niektórzy trzymają się bardziej analogowych rozwiązań. Czymkolwiek jest Twoje narzędzie, upewnij się, że wykorzystujesz program, jaki Tobie odpowiada na dłuższą metę.
Przygotuj się do pracy przed jej rozpoczęciem. Kiedy twoje miejsce pracy jest również miejscem, w którym spędzasz wolny czas, rozdzielenie tych dwóch może być trudne. Należy pamiętać, że praca zdalna to nadal praca: ustaw alarm, załóż ubranie i zaaranżuj sobie stosunkowo spokojne miejsce (osobny pokój jest idealny, ale nie każdy może sobie na to pozwolić), w którym możesz wygodnie siedzieć przez cały dzień.
Regularne przerwy kawowe i obiadowe są bardzo ważne. Wykorzystaj ten czas, aby zadzwonić do współpracowników, aby ich sprawdzić i dowiedzieć się, jak sobie radzą. Pozostań towarzyski zarówno z kolegami z drużyny, jak i ludźmi, z którymi mieszkasz.
Wiedz, gdzie wyznaczyć granicę. Kiedy skończysz dzień, wyłącz komputer. Praca nie ucieknie, nie trzeba jej pilnować.
Artykuł powstał we współpracy z Payroll.pl- Bez kategorii4 lata temu
Koronawirus nie odpuszcza, kiedy gospodarki wrócą na normalne tory?
- Prawo4 lata temu
Kto został nowym Prezydentem RP?
- Sport4 lata temu
Koronawirus w sporcie
- Bez kategorii4 lata temu
Co się zmieniło w marketingu internetowym w czasach pandemii?
- Zdrowie4 lata temu
Jak uniknąć wypalenia zawodowego? Rozwój i szkolenia
- Bez kategorii4 lata temu
JPK_VAT – informacje o nowej strukturze
- Finanse4 lata temu
PIT i CIT 2021 – rozliczenia, ulgi, zmiany
- Finanse4 lata temu
Praca zdalna w dobie COVID – odnajdź się w nowej rzeczywistości